2ndHand


Att köpa begagnade kläder/accesoarer kan för vissa kännas helt naturligt, medans andra fasar av tanken att bära en tröja som någon annan har haft på sig.
Under våran uppväxt har vi säkert lånat kläder av någon annan och det är helt ok. Men när det gäller en främmande människa så ryggar vi tillbaka "Ska jag ta på mig dessa jeans som vem som helst kan haft ha på sig... ueeww". Men jag tror inte alla förstår vilka skatter som gömmer sig bakom skylten "Myrorna", "Emmaus", "Beyond Retro" etc. Och just det sist nämnda har gjort det mer "hippt" att bära secondhand, för Beyond Retro har DYRA begagnade kläder. Men på inlämningar som myrorna och emmaus, där kan man också hitta guldkornen fast till ett billigare pris!!
Sen kan man ju se det ur ett tjäna-pengar-perspektiv. Är det du som vill sälja så skulle jag rekomendera (särskilt till märkesvaror och dyrare plagg) att man går till en Second Hand affär där de tar emot din vara och säljer, affären tar 50% och du tar 50% av summan. Du tjänar pengar + att du slipper jobbet med att lägga ut på tradera eller eniro.

Så ut och fynda för där ute i en låda på Myrorna så ligger din drömväska... jag lovar, gå och kolla i skattkistan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0